ZANAAT OLARAK SİMYA  ile  FELSEFÎ SİMYA  ile  DİNÎ SİMYA  

Bölüm: Bilim

( Uygulamalar arasında nedensel ilişki kurmadan, herhangi bir teoriye dayanmadan nesneler üzerinde simyevi işlemler yapmak. Burada esas olan nesneleri kullanmaktır. İLE Belirli bir teoriye dayalı olarak ve nedensel ilişkiler kurarak nesneleri tespit ve tasvir etmek. Burada esas olan nesneler içinde kalmaktır. İLE Doğaüstü, mistik ve spritüel güçleri de dikkate alarak belirli ritüeller içinde nesneleri anlamaya çalışmak. Burada esas olan nesnelerin doğaüstü güçlerin işaretleri olduğunu anlamaktır. )
FaRkLaR Kılavuzu 11.03.2012 [22:43]
( Bolos (M.Ö. II. yy.) simyayı felsefi bir yöntem haline getiren. )
FaRkLaR Kılavuzu 11.03.2012 [22:43]
( Zosimus (M.S. III. sonu, IV yy. başı) simyayı bir din haline getiren. )
FaRkLaR Kılavuzu 11.03.2012 [22:43]
( İslâm dünyasında ise simya ilk önce felsefî açıdan dikkate alınmıştır. Cabir b. Hayyân sadece madenleri değil, bitkileri ve hayvanları da simyanın konusu kılmıştır. Civa ve kükürt teorisini geliştirerek tüm varolanları yekpare bir sistem içerisinde açıklamaya çalıştı. Bunun için bazı sayısal simgeleri kullandı. Aynı zamanda kurduğu laboratuvarlarla felsefi simyadan 'bilimsel simya'ya(kimya'ya) geçiş yaptı. )
FaRkLaR Kılavuzu 11.03.2012 [22:43]



Beğen/Katıl/Takip Et...
Twitter sayfamız... Facebook Beğen sayfamız...
[ Okuyucu/Araştırmacı ... ]
Şu an:
254 | Bugün: 7475